luni, 13 iulie 2015

Examenul lui Tudor

 Care Tudor? Tudor Sișu. Care examen? Cel de BAC. Tudor Sișu, cel din perioada gangsta, care vorbea de ''șmenăreli'', ar fi trebuit să fie ministrul educației și BAC-ul să îi poarte numele. Pentru că, oricum ar fi, acest BAC alternativ a lui Sișu se dă de mult. Nu mulți dau și iau BAC-ul, dar aproape toți dau și iau BACȘișu. Vreau să fiu faimos, este marea mea dorință. Așa că am zis să scriu pe blog despre BAC. Eu am dat BAC-ul în 2012, dar ca un elev mediocru, ce l-a luat cu puțin peste 8 (8,11 mai exact) mi-a luat 3 ani ca să pot concepe textul. Deh, eu nu am agilitatea și dexteritatea în exprimare a celor care au luat BAC-ul cu 10. Peste 3 ani o să vă scriu despre licența pe care o să o susțin în toamnă (dacă apuc). Sau mai bine spus, dacă merit. Pentru că sincer să fiu, nu simt că merit. Și vreau să îmi cer scuze de la geniile de pretutindeni.

  Da, da. Pentru că există atât de multe genii. Eu nu sunt unul dintre ele. Îmi pare rău că eu am luat coroniță doar în clasa I. Îmi cer scuze că nu mi-a plăcut să învăț. Și îmi cer scuze de la eminențele voastre că nu mi-am șters blogul și că uneori încă mă mai exprim în mod public. Și îmi cer scuze că vă poluez mediul cu mediocritatea mea. Scuzați-mă că nu sunt un fin intelectual, care să dezbată pe Facebook problema falimentului Greciei între 3 pauze de Candy Crush. Îmi pare rău că îmi permit, asemeni unui golan de periferie fără nicio străfulgerare intelectuală, să iau totul în râs. Vouă, tuturor scriitorilor din lume, vă cer scuze că manifest o lene atât de bine înrădăcinată în măduva spinării mele, încât să nu recitesc niciodată ce postez și să scap greșeli gramaticale, dezacorduri, virgule în plus pe această pagină, care are, bineînțeles, datorie morală față de societate.

 Bineînțeles, sunt ironic. Și da, am luat în derâdere persoanele ce se consideră elite ale societății datorită rezultatelor școlare și extrașcolare dobândite  mi-am bătut pula de tocilari. Intelectual a fost Steve Jobs. Intelectual a fost Freud. Intelectual a fost Edward Bernays. Intelectual este orice individ care își folosește capacitatea intelectuală pentru a crea ceva benefic societății. Voi nu sunteți decât niște fake-uri. Niște copii mai mult sau mai puțin bătrâni, care aveți complexe grave. Singurul vostru merit e că v-ați forțat memoria să înmagazineze niște informații, pe care apoi le-ați scris pe o foaie. Nimic nu vă recomandă ca fiind intelectuali. Doar pentru că ''ați săvârșit sublime incursiuni în abisurile gândirii în căutarea elucidării enigmei pietrei filosofale, pe care o identificați ca fiind iubirea, sentiment motivațional ce schimbă fierul în aur'', nu înseamnă decât că v-ați dat seama că dacă îți place ceea ce faci, ai mai mult succes. Dar desigur, un căcat cu beteală pe el este mai aspectos ca un căcat fără beteală. Dar tot pute. Invocarea personajelor din mitologie în cadrul oricărui discurs public, citatele date dintr-un scriitor nordic găsit pe Google, atitudinea de victimă delicată, rănită în orgoliu și în stima de sine de către corupția și mizeria din țară nu vă recomandă ca fiind intelectuali. Desigur, e greu să admiteți că nu sunteți decât tegumentul care acoperă organul copulator masculin și care se retrage în momentul în care acesta se află în stare erectilă (după cum ați traduce voi termenul de ''pielea pulii'').

 Dovada că sunteți demni de ghena de gunoi a societății vine încă din clipa în care, cu o nesimțire care demască o răutate și niște grave probleme în ceea ce privește încrederea în sine, mai aveți puțin și cerșiți statui și aplauze. Când vă simțiți importanți. Dar dacă ați avea măcar un minimum de bun simț, v-ați simți scârbiți să afirmați despre sine că ''sunteți dăștepți și valoroși'' într-o societate care pe zi ce trece își diversifică metodele prin care face rost de nominalizați la Premiul Darwin. Bă geniilor! Bă nesimțiților. Bă ipocriților! Aveți tupeul și nerușinarea de a afirma despre sine că sunteți inteligenți că ați luat BAC-ul într-o țară unde a murit un tâmpit înecat cu un cârnat de Pleșcoi și altul cu o clătită? Unde un paznic a ajuns la spital, împușcându-se singur pentru că spărgea nuci cu pistolul? În țara în care ministrul culturii, un important istoric, se trezește în piață și îi dă like regelui Spaniei într-o vizită oficială, fluturându-și cârnatul de la mână prin fața lui? Unde același intelectual de mare clasă spune că ar deporta o comunitate etnică și unde, într-o vizită oficială în SUA spune pe post național că România e mai eficientă în lupta cu terorismul decât cu corupția? Într-adevăr, sunteți monumente. De nesimțire și infatuare. Și da, meritați statui. Doar pentru satisfacția de a vedea păsările cum vă tratează cu respectul pe care îl meritați deja.

 O să las atașat aici un link de la o emisiune care mai mult ca sigur vă va plictisi, dragi ''elite''. Dar o să vă ajute, sper, să înțelegeți motivele pentru care sunteți niște idioți notorii. Acum să vă văd cum săriți cu idei și argumente și cum îmi umpleți frigiderul.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu